Måndag den 19e juli

Efter att sovit och spenderat i en bastuhet stuga med 18 andra tjejer så var det dags för en frukost vid tuppens morgontjut klockan sju. En groda och centimeterstora myror och andra härliga kryp till sällskap när man borstade tänder gav sedan kvicka ben de 3km ner till bussen som återigen tog oss tillbaka till DC.


Lunch at Hard Rock Cafe!

Efter några timmars mer turistande i DC begav vi oss till Baltimore för att se Baseball match!


Men först fri lektid.


Det enda gula taxibilar jag lyckades se, typiskt New York grej måste det vara!


Till slut blev det dags för Baseballmatch!


Nawww. . . som småbarn på julafton -alldeles överlyckliga!


Watch out!


Tyvärr var det nästan tomt i arenan eftersom det var en veckodag.. så vi blev den bästa hejjarklacken!


Vi hejade på hemma laget, som endå förlorade!


Piotr, gjorde nog matchen tillsammans med Jesus(från Mexico)!


B-aseball!


I sista minuterna hittade även maskotten till oss. Den tog till och med fram barnen i vissa av oss.. INTE mig!


Gabriele från Italien lyckades fånga en baseball, trots att vi satt på andra sektionen så lyckades bollen flyga till oss.. först tänkte jag skryta med att det var jag som fångade den. Men insåg att ni skulle se rakt igenom min lögn, så här är jag med den lånade bollen! Fantastiskt :)

Stolta fick vi vara som blev bästa hejarklacken, och ännu mer lyckliga av att vara första gruppen av canpers som fått stanna hela matchen.. detta medgav dock att vi fick gå våra kilometer mitt i natten och 4h sömn. Det var fyra riktigt sköna timmars sömn, så det gjorde ingenting, man det flesta somna nog innan huvud var på kudden -iallafall jag.

På resande fot, Corinne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0