Pretty little liars.

Jag har fastnat för en serie som heter Pretty Little Liars. Är det någon som vet om den går i Sverige? :)

Sirenerna får brandbilar, polisbilar och ambulanser låter titt som tätt här.. jag kan inte skilja på ljuden så var tvungen att skriva alla tre alternativen. Idag har jag även lyckats få ett ögonblick i två olika knarkhärvor.

1. En fet bil med en färgad människa, mest troligtivs har han sagt nej till att låta polisen göra en koll inne i bilen. För knarkhunden gick utanför bilen och sniffade, alla bildörrar var stängda. Tre polisbilar och en civilbil +knarkhunden.

2. En mindre bil, två dörrar, även här två färgade. Dessa i ganska ung ålder, fast med handbojor utanför på en öppen parkering med två polisbilar och poliser som öppet går i igenom bilen. Detta pågår minst i två h. De unga männen fick stå öppet och förnedras av allmänheten, inte för att det var någon folkmassa precis runt om dom -men folk hade fritt rum att röra sig runt platsen. Pinsamt.

Ken som jag bor hos har jobbat på ett fängelse så han har koll på det mesta. Han berättade det för mig att polisen kan stoppa en och fråga om ens tillåtelse för att visitera ens bil. Svarar du nej så kommer det mest troligtvis en knarkhund till platsen som får söka utanför bilen. Ger hunden tecken på något så griper man bilföraren och skaffar ett tillstånd för att söka igenom bilen. 

Amerika är speciellt, du kan vara 16 år och köra bil, och 21 år för att dricka alkohol. Och du kan dricka ca 3st 5% öl utan att åka fast.. drink and drive som jag säger. Det här systemet är helt sjukt! Det är fortfarande som i Sverige, ungdommar dricker redan i 13års åldern och om man ser på Sverige så är Sverige ett förnuftigt drickande land. Det borde vara nolltolerans med alkohol i trafiken! Framför allt i USA. 

Nej.. nu ska jag sova. Försöka inte drömma mardrömmar, fick endå världens finaste kärleksförklaring idag! :-* 

Kommentarer
Postat av: Becca

tjohooo bruden .. vilket jätte fint kort du hade på dig.. vet ite om du va på en båt, men duhade ett vitt linne .. jätte fint... sjukt söt kille som sjöng o va rent .. inte många som kan sjunga som den lille killen gjorde.. nåja hitta ett klipp i aftonbladet .. o kan du tänka dig .. jag kom o tänka på dig då hihihi.. va hade du gjort i en sådan situation som denna?? kram på dig vännen



http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7462763.ab

2010-07-14 @ 14:00:30
URL: http://beccakao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0