lördag 24:e Juli

och hej å hå.
Tiden sprang ifrån mig igen.

Ljuva lördagsmorgon med frukost 07.15..
8.00 var det avresa för dagens första mål -Tour of ship at Navel Base.


Så ser dom ut, alltså hon till höger. Just som på film! Fantastiskt va?


My dear beloved Jim Bergström, bror från en annan mor.


Flyyyyygplan.


Himla tjusiga plan dom ska ha då.. blir ju lite avis.


Helikopter, wroooooooom!


Navyduvor finns också, eller brevduvor kanske det kallas.


Söta tjejen. Den typiska rösten för jobbet med det där speciella sättet att avsluta meningar på.. förstår ni vad jag menar?

Och av hänsyn till den amerikanska militären så fick inte skäppen fotas, på grund av att det skulle kunna ge fiender i krig en fördel. Och som ni säkert förstod är planen gamla plan som nu ställs ut. Viktigt också att hela detta område Navel base är ett område där militärer och viktigare personer har sina boenden. Alltså gigantiska fina, maffiga villor, så som träningslokaler, lekparker(för barn) och bensinstation. Häftig och helt otrligt med andra ord!

Lunch, shopping på the shopping mal.

Depart for Virginia Aquarium!
















Ja, och vackra Jim fick avsluta. Detta akvarium var riktigt tjusigt, men mitt toppakvarium jag besökt är endå Barcelona.. haha :) Hur som helst detta akvarium var uppdelat i hela TRE delar!! Och, ja. Anledningen till varför jag valde den sista bilden var för att det var i tre olika byggnader, och med våra 115 farenhigh så var det ruskigt varmt och svett -precis som vanlig och vatten var ens bästa vän.

Jag gillar den första bilden från akvariumet, det var precis vid ingången. Man lurades att tro att sköldpaddorna var statyer, men dom var vid liv. Dessutom fint med lite djungel, vattenfall och "flod"... sköldpaddor i lyx. Dom var riktigt stora också, inte som havssköldpaddorna men.. ja. STORA VAR DOM!

Ser att många av er söker ett slut på denna blogg, och det ska ske. Inom rimliga tidsbegränsningar!
Mitt tips till er är att kolla in och läsa:
www.hassaniholland.blogg.se
det är en god vän till mig som flyttat dit förra veckan och stannar där i ett år och jobbar som volontär.

Dagen avslutades med Picnic dinner och Talentshow practice!

TJING :)

Kommentarer
Postat av: Hassan

WIE! Nu är du en dag närmare målet, kämpa på!

2010-09-16 @ 17:15:39
URL: http://hassaniholland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0