söndag den 25:e juli

Idag var det då den dag jag inte trodde var så stor.
Det var dock sovmorgon till halv nio -fantastiskt, och "full american breakfast".. yummie. Fast jag måst få erkänna jag är less på allt man stoppar i truten. Det blir så ibland!

Efter frukosten så var det inget mindre än .... dom dom dom... Talent Show practice. Det kan se ut såhär:

Från första dagen faktiskt :)


Bara att köra på..


Höger vänster höger vänster..


Kommande bilder är från Blue Rich Mountains :)


Muntert trött nattgäng. Jag i Dc tröjan :)


Övning ger färdighet ;)

Ja, sen var det då vad hela dagen skulle handla om egentligen! Parade of nations, alltså så skulle vi deltagare ha ett föredrag om vårat eget land. De flesta på lägret hade någon från samma land men några fick ta sig i kragen och gå upp själv.. och det var inte bara för oss vi skulle göra presentationen för. Utan för både ledare och värdfamiljer. Det blev fullsatt i salen där vi va :) scaaary. Men det gick bra och här är lite bilder från Parade of Nations:


Hela gänget faktiskt :) så kallad gruppbild.


Med powerpoint och teknik gick det bra för alla. Här är jag och Lovisa, vi var dock sist ut av alla.


Gissa landet? Om ni inte ser bilden på pp, så är det pasta..
så ja. Detta är italien!


Och Italien igen.. Pizza såklart! Det blev även lite om ferrari, som ni kan tänka er :)

Sen var det då Israel, Mexico, Slovakien, Österrike, Belgien, Nord Irland, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Finland, USA, Poland, Schweiz och något till land. Hejsan hoppsan! Lite lärorik blev man må jag säga! Och detta firade vi sedan med en vecka in i lägret, one week to go ;) Skönt att se min värdpappa, den enda som lyckades komma från min familj -tyvärr. Men det var kul och se han! Han är bäst :)

Efter detta begav vi oss till fotbollsplan där vi inte hann vara länge innan det blev thunderstorm, alltså ÅSKSTORM. Vi blev tillsagda att gå och in, med förbud att inte gå ut. Men lite blixtrar och åska hann vi med! Och det var som ett spindelnät över himlen, riktigt coolt faktiskt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0