delfintur på en kajak i atlanten

så till kvällens glas vin och Big Brother ska jag försöka slå till med några rader och bilder!

Eller, varför inte bara göra det kort och enkelt efter en timmas försök till några rader?
En slående dag.

Blev nygräddade blåbärpannkakor av fantastiska Ken till frukost vid niotiden imorse, jises varför kan man inte vakna denna fantastiska tid hemma i Sverige? Har vaknat vid niotiden varje morgon sedan jag kom, känns himla skönt att starta dagarna pigg och glad vid denna tid på dygnet. Jag skyller på min snarkande ponnie.. mihihi.

Med lite flyt i bagaget så har jag sedan förra sommaren som jag spenderade här en mycket fin vän från Israel, Sapir, som även är här i sommar igen. Hon åker tillbaka imorgon, så vi hann med en riktigt skön dag tillsammans på stranden idag! Vi tog med oss DJ som chaufför och som kajakägare att förgylla min, våran dag. När vi kom ner till stranden med kajaken så tyckte jag mig se väldigt många som badade i havet.. men efter att ha tittat en tredje gång så såg jag mig en dussintals delfiner hoppa omkring bara 100 meter ut i vattnet. Så DJ och jag skyndade oss att ta kajaken ner i vattnet och paddla ut en bit, minst sagt.. vi var endast tre meter ifrån dom fina sjödjuren.

Måste få säga att det pirrade i magen.. vilda delfiner, dyker under vattnet bara någon meter ifrån dig och du vet att kajaken du sitter i är mindre än av alla de dussintals du nyss sett. För vem fan vet vart dom kommer upp igen? På något sätt känner jag... living the dream baby!

Efter att delfinerna och kajaken snurrat om varandra några gånger så hade delfinerna simmat iväg och vi flöt omkring ett tag för att sedan paddla in mot stranden igen för att passa på att ta en fin våg hela vägen in. And.. we did it!

... en hel dag på stranden med en riktigt fin vän och en DJ. Nästa semster lär bli till Israel!


Nästan känd som Heddapella!


Familjens minsta prinsessa, tre veckor :)


The princess room


Varför inte, kan man så ska man.


nä.


Det pirrar i magen fast vi är på varsit håll älskling


Kajak med delfintur.


Fina sjödjur!


vi försökte iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0