not ready to make nice

I detta land är det lika mycket drama som på film. Om inte värre. Det är roligt och känna hur det lever sitt liv här :)















En lördagskväll, mojitos-wi dance-öl-drinkspel-ben wresling.

Inte allt för sen kväll.. vid 02 blev det läggdags. Lagomt salongsberusad och lycklig. Vaknar kissnödig vid strax innan fyra.. går upp, sätter min på toaletten, känner blodsockret falla.. får panik och måste skynda mig tillbaka till mitt rum, tänker att jag får inte  ramla ner i trappan som är precis utanför toaletten. Det blir svart, jag vet åt vilket håll mitt rum är, benen viker sig halvvägs, tar emot ena handen mot dörren näst in till mig.. den smäller igen.. hoppades på att ingen skulle vakna, ligger på golvet på mitt rum en liten stund, sätter mig upp, kallsvettas, låter lugnet infalla innan jag lägger mig för att somna om.

Pratar med Emily när jag vaknar.. berättade om nattens bravader får ett "Oh shit" tillbaka. Hon trodde att dörren jag smällde igen var några inbrottstjuvar som försökte sparka in ytterdörren. Så hon hade låst sin egen rumsdörr och varit livrädd, livrädd för att någon skulle sno hennes dotter och sedan mörda henne och hennes kille i sängen. Sen frågar hon varför jag inte kom och knackade på.. hennes kille rapp i truten "Du hade ju låst dörren". Hon skrattar och säger att hon nog hade fått en hjärtattack om jag knackat på efter det. Slut på det roliga. Jag har svimmat tre gånger i mitt liv, två av dom var förra sommaren här i USA, och sedan nu inatt. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0